Көлік дөңгелегі, архивтегі сурет

"Екі есе қымбаттайды": көлікті қысқа дайындау бағасы қандай?

2127
(Жаңартылды 16:39 24.10.2019)
Қыста көлігіңіз әуре-сарсаңға салмай, бірден оталғанын қаласаңыз төмендегі кеңестерді естен шығармаңыз

НҰР-СҰЛТАН, 24 қазан — Sputnik. Қазақстанның басым бөлігінде ауа райы күрт өзгеріп, күн суытты. Ауа райының тосын мінезі жүргізушілерге қиындық тудыратыны анық. Sputnik Қазақстан тілшісі көлікті қысқа дайындау қанша тұратынын, оның дөңгелегін қашан айырбастау керектігін біліп көрді.

Астанадағы қызмет көрсету бағасы

Күн суытқан кезде жол апаты жиілей түседі. Себебі көктайғақ болады. Ал жүргізушілердің көбі көлік дөңгелегін ауыстырып үлгермейді. Солтүстік өңірдегі жүргізушілер қазан айынан бастап қамданады. 

Автозавод, архивное фото
© Sputnik / Виталий Аньков
Қысқы дөңгелекті алдын ала айырбастап қойған жөн. Себебі, күн суытқан соң, бұл қызметке сұраныс артып, бағасы қымбаттайды

Жеңіл көліктің шинасын қысқыға айырбастау кем дегенде 4 мың теңге тұрады. Ал жол талғамайтын автомобиль иелері бұл қызметке ең арзаны 8 мың теңге төлейді. Қысқы дөңгелекті алдын ала айырбастап қойған жөн. Себебі, күн суытқан соң, бұл қызметке сұраныс артып, техникалық қызмет көрсету орталығында ұзын-сонар кезек болады. Сондай-ақ, қысқы шинаны айырбастау бағасы 1,5-2 есеге қымбаттап кетуі мүмкін.

Автомобиль дөңгелегі сыртқы резеңкесінің (покрышка) бағасы тауар өндіруші мен тауардың сапасына байланысты. Қолданылған жеңіл көліктің қысқы дөңгелегінің жиынтығы – 150-180 мың теңге. Ал жаңа шина жиынтығының құны 250 мың теңгеден асады.

Дөңгелекті қашан айырбастау қажет

Техникалық регламентке сәйкес, Қазақстанда қыс айларында: желтоқсан, қаңтар, ақпанда жазғы шинамен жүруге тыйым салынады. Сондай-ақ, маусым, шілде, тамызда қысқы дөңгелекпен жүре алмайсыз. Бұл үшін айыппұл салынады. Ал күз, көктем мезгілінде шектеу жоқ. Бұл жағдайда жүргізушілер шешімді өздері қабылдайды. 

Ең маңыздысы ауа райы жағдайына қарау керек. Мысалы, жазғы дөңгелек ауа температурасы +7 градустан төмен болса, жолда қауіп тудыруы мүмкін. Ал қысқы шиналар аязда қатпайды.

Тағы оқыңыз: Ақтауда жол талғамайтын көлік жер астына түсіп кетті – жаға ұстатар видео

Тікенекті дөңгелектер қысы қатал, көктайғақ жиі болатын аймақтарға арналған. Алайда ондай шинадағы тікенектердің (шипы) 30%-і түсіп қалса, ол да жарамсыз болып саналады. Сондықтан бұл жағдайды естен шығармаңыз.

2017 жылдан бастап, жүргізушілерге көлігінің артына "Ш" белгісін қою міндетті емес екені хабарланды. Ол болмаса, сізге айыппұл салынбайды. "Ш" белгісі тікенекті дөңгелек дегенді білдіреді.

Көлігіңіз істен шықпасын десеңіз...

Ауа температурасы төмендеген кезде автомобильге артық салмақ түседі. Сондықтан көлігіңіз істен шығып, тозып қалмасын десеңіз, май, антифриз, тежегіш сұйықтығын бақылап отырыңыз.

Автомобильдің майы мен фильтрін айырбастау 1,5-2 мың теңге тұрады. Ал қысы қытымыр келетін өңірлер үшін 5w40 индексі бар майды таңдау керек. Майды толығымен айырбастау үшін 12 мың теңгеден 20 мың теңгеге дейін қаражат жұмсауыңыз мүмкін.

Работа шиномонтажной мастерской в Великом Новгороде
© Sputnik / Константин Чалабов
Тікенекті дөңгелектер қысы қатал, көктайғақ жиі болатын аймақтарға арналған. Алайда ондай шинадағы тікенектердің 30%-і түсіп қалса, ол да жарамсыз болып саналады

Ауа райы суық уақытта бак фара мен шыныны жууға арналған сұйықтыққа толы болуы қажет. Ал қазанның ортасынан бастап солтүстікте қатпайтын арнайы сұйықтықты қолданған жөн.

Көліктің шанағы мен түбін коррозиядан қорғаңыз. Егер көлігіңіз жаңа немесе оған шамамен 3-5 жыл болса, жолыңыз болды. Бұл жағдайда еш нәрсе істеудің қажеті жоқ. Ал көлік ескі болса, оның түбі мен шанағын коррозияға қарсы материалмен өңдеу керек. Бұл қызметтің бағасы көліктің түріне байланысты.

Көлігіңіз әуре-сарсаңға салмай, күн сайын таңертең оталуын қаласаңыз аккумуляторды тексеріп жүріңіз. Қызметтің құны – шамамен 500 теңге.

"Қысқы" отынның бағасы қанша?

Газ және бензинмен жүретін көлік иелері үшін бұл сұрақ өзекті болмауы мүмкін. Ал "дизель" отынын тұтынатын автобиль иелері қыста оның қатып қалатынын біледі. Сондықтан "қысқы" дизель отынын пайдаланған жөн. Мұндай жанар-жағармайдың бағасы 30%-ке жоғары болады.

Қажетті керек-жарақтар

Қыста көлікте міндетті түрде тұтататын сым, қатпайтын арнайы сұйықтық болуы керек. Егер көлігіңіз дала тұратын болса, қарды тазалайтын қылшақ пен қолғап керек.

2127
Кілт сөздер:
ақша, қыс, көлік
Тақырып бойынша
Lada ма, әлде Toyota ма - қазақстандықтар ең көп сатып алатын көлік
Павлодар облысында зейнеткер көлік айдап кетуге неге мәжбүр болғанын айтты
"Мұны тоқтату керек" облыс әкімі қымбат көлік сатып алуға тыйым салды
Қазақстанда көлік техникалық байқаудан жаңаша өткізіледі: не өзгереді
Әжей жол үстінде көлік жүргізушісін ұрып тастады – видео
Ербол Оспанов

Елбасының бұрынғы бас ұшқышы "Барыс" орденімен марапатталды

52
(Жаңартылды 19:52 13.08.2020)
"Барыс" ордені Қазақстанның мемлекеттілігі мен егемендігін нығайту, бейбітшілікті қамтамасыз ету, қоғамды топтастыру және халық бірлігі ісінде сіңірген ерекше еңбегі үшін беріледі

АЛМАТЫ, 13 тамыз – Sputnik. Елбасы Нұрсұлтан Назарбаевтың алғашқы бас ұшқышы Ербол Оспанов II дәрежелі "Барыс" орденімен марапатталды.

"Қазақстан Республикасы президентінің жарлығымен "Эйр Астана" АҚ Боинг 757/767 командирі Оспанов Ербол Абылайұлы ІІ дәрежелі  "Барыс" орденімен марапатталды", - деп хабарлады азаматтық авиация комитеті.

Мемлекеттік марапатты индустрия және инфрақұрылымдық даму министрі Бейбіт Атамқұлов табыс етті.

Бұған дейін Елбасы Нұрсұлтан Назарбаевтың алғашқы бас ұшқышы болған Ербол Оспанов Sputnik Қазақстан тілшісіне Елбасының қандай жолаушы екенін және Қасым-Жомарт Тоқаевтың қалай борт-радист болғанын айтып берді.

Ербол Оспанов азаматтық авиация саласында 46 жыл жұмыс істеді. 2020 жылы зейнетке шықты. 

Ол 1955 жылы 9 маусымда Өскемен қаласында дүниеге келген. 
Еңбек жолын 1974 жылы Өскемен біріккен авиаотрядының Ан-2 ұшағының екінші пилоты қызметінен бастады.

Пилот Ербол Оспанов
© Sputnik / Тимур Батыршин
Ербол Оспанов азаматтық авиация саласында 46 жыл жұмыс істеді

Ту-154, Боинг-747, Боинг-767 әуе кемелерінде Қазақстан Республикасы Президенті экипажының шеф-пилоты, Қазақстан Республикасы президенті Іс басқармасының "Бүркіт" мемлекеттік авиакомпаниясының" ұшу қызметі жөніндегі директордың орынбасары, Боинг-757, 767 командирі, "Orient EagleAirways" АҚ шеф-пилоты, ұшу қауіпсіздігі жөніндегі инспекция бастығы лауазымдарын атқарды.

2005-2018 жылдары "Эйр Астана" АҚ вице-президенті, 2018 жылдан бастап әуе кемесінің командирі болды.

9 маусымда Оспанов 65 жасқа толды. Ол өзінің кәсіби мансабында 21 мың сағат ұшып, демалысқа шықты, бұл шамамен 2,5 жылға тең. Ол өзінің кейінгі рейсін Боинг-767 ұшағымен Лондон-Алматы бағыты бойынша жасады.

"Барыс" ордені кімге беріледі

"Барыс" ордені 1999 жылы енгізілді. Ол үш дәрежеден тұрады. Қазақстанның мемлекеттілігі мен егемендігін нығайту, бейбітшілікті қамтамасыз ету, қоғамды топтастыру және халық бірлігі ісінде сіңірген ерекше еңбегі үшін беріледі.

Сондай-ақ мемлекеттік, өндірістік, ғылыми, әлеуметтік-мәдени және қоғамдық қызметтегі ерекше еңбегі үшін беріледі.

52
Астана көрінісі

Қазақстанда карантин қалай жеңілдетіледі - комиссия отырысы өтті

1787
(Жаңартылды 19:41 13.08.2020)
Мемлекеттік комиссия 17 тамыздан бастап карантин шараларын кезең-кезеңмен алып тастау жоспарын бекітті

АЛМАТЫ, 13 тамыз – Sputnik. Мемлекеттік комиссия карантинді жеңілдетуге байланысты жұмысын қайта бастайтын қызмет түрлерінің тізімін бекітті, деп хабарлады премьер-министрдің сайты.

Жұмысына қайта кіріседі

  • сауда ойын-сауық орталығы, сауда үйлері (бутиктер), сауда желілері, жабық базарлар (аумағының 30%-нен аспауы тиіс, 1 келушіге 4 ш. м); 
  • сұлулық салондары, шаштараз, СПА орталықтары, косметологиялық қызмет көрсететін нысандар (алдын ала жазылу бойынша 1 келушіге 4 ш.м.); 
  • бассейні жоқ фитнес орталықтары (толымдылығы 50%-тен аспауы тиіс, 1 келушіге 5 ш.м.), бассейні жоқ моншалар мен сауналар (толымдылығы 50%-дан аспауы тиіс, 1 келушіге 4 ш.м.); 
  • балаларға арналған түзету кабинеттері, балалар және ересектерге білім беру орталықтары (топта 5 адамнан артық болмайды, жазылу бойынша қабылдайды); 
  • мектепке дейінгі балалар мекемелерінің кезекші топтары (15 адамнан артық болмауы керек);
  • ашық ауадағы аттракциондар (арақашықтықты сақтау, маска тағу және адамдар ағынын реттеу арқылы жұмыс істейді;
  • Сондай-ақ, 17 тамыздан бастап ашық ауада жеке және топтық жаттығулар жасауға (5 адамнан артық емес) және ұлттық құрама, клуб командалары үшін спорттық жаттығулар жасауға (30 адамнан артық емес) рұқсат етіледі.

17 тамыздан бастап қоғамдық көліктер соңғы аялдамада дезинфекция жасап, орын толуына қарай жүре бастайды. 

Тыйым салынады

  • ойын-сауық, спорттық, отбасылық, естелік, салтанатты және басқа да бұқаралық іс-шараларды өткізуге, сонымен қатар үйде өткізуге;
  • барлардың, түнгі және ойын клубтарының, караоке, фудкорттардың, кинотеатрлардың және балалар мен ересектерге арналған басқа да ойын-сауық орындарының жұмысына;
  • мәдениет нысандарының, музейлердің қызметіне, конференциялар, көрмелер, форумдар өткізуге;
  • бассейндер, қалалық және қоғамдық жағажайлар, ашық аквапарктердің жұмысына; діни нысандардың жұмысына;
  • қала маңындағы жолаушылар пойыздарының/электричкалардың қозғалысына, жұмыс пойыздарын, қалааралық автобустарды/микроавтобустарды қоспағанда, ортақ вагондарды құруға тыйым салынады.

Айта кетейік, эпидемиологиялық жағдайды одан әрі тұрақтандыру мақсатында демалыс күндері шектеу шаралары сақталады.

Қазақстанда карантин шаралары күшіне енгізілген кезеңде эпидемиологиялық ахуал тұрақтандырылып, медициналық ұйымдардың жүктемесі айтарлықтай төмендегені айтылып отыр. Вирусты жұқтырудың тәуліктік өсімі 4%-тен 0,5%-ке дейін төмендеді. Сауығып шыққан адамдар саны 76%-ке жетті.

1787
Кілт сөздер:
карантин, Қазақстан
Тақырып бойынша
ДДҰ карантин режиміне қатысты мәлімдеме жасады
Министр карантин қандай жағдайда ұзартылатынын айтты
Нұр-Сұлтанда қатаң карантин ұзартыла ма – әкім жауап берді
Қазақстанда карантин кезінде қандай мәселе ушыға түскені айтылды
Нұр-Сұлтанда мейрамханалар карантин кезінде жұмыс істеген
АҚШ-тың F-16 әскери ұшағы Ирактың Балада әскери базасында, архивтегі сурет

Иракта болған соғыстың әлемге қандай әсері тиді

0
Автор "Соғысты бастау. Буш әкімшілігі Американы Иракқа қалай итермеледі" кітабын жаза бастағанға дейін Буштың отбасымен достық қарым-қатынаста болған

АҚШ-тың қазіргі ұлттық апатына Ирактағы сәтсіз (немесе арандатқан) оқиғалар себеп болған: дәл қазір бұл айқын сериялар сияқты. Жақында Америкада жарық көрген кітапта 2003 жылдың наурызында Иракқа басқыншылық әрекетті бастау туралы шешімді кім және қалай қабылдағанын егжей-тегжейлі талданған.

Бұл кітап осынысымен ғана жақсы емес. Сонымен қатар бұл жерде сол кездегі басқарушы топ – Джордж Буш пен оның өзге де серіктестерінің бірегейсіздігі ғана емес деген тақырыпта арандату пікірталасын тудырды. "Ал бірегейсіздік қайдан пайда болады?" дегенге нақты себептер де бар.

Әңгіме ауаны Роберт Дрейпердің "Соғысты бастау. Буш әкімшілігі Американы Иракқа қалай итермеледі" (To Start a War, by Robert Draper) деп аталатын жұмысы туралы өрбімек. Автор осы кітапты жаза бастағанға дейін Буштың отбасымен достық қарым-қатынаста болған. Ол бұл кітапты жаза бастағанда, экс-президент онымен сөйлесуден бірден бас тартқан. Ал сол кездегі оның серіктестері бас тартпаған. Дрейпер шенеуніктерден алынып, сол уақыттарда жарияланған жүздеген сұхбаттарды жинақтады. Өйткені, бұл материалдар әрдайым оқуға жарамағанмен, өте пайдалы еді.

Ендеше, бұл мәселенің астарына америкалық азамат ретінде емес, адами көзқараспен үңілу керек. Ирактағы соғыс Америка мен әлемге не әкелді?

90-жылдардағы жағдай осы әлемді басқаратын жалғыз ғана держава бар деген елес кезді. Себебі, сол кездегі держава әлсіз қарсыласпен соғыста айқын жеңіске жете алатындығын әлемге көрсетті (өткен ғасырдың 60-70 жылдарындағы үндіқытайдағыдай емес). Бірақ мұндай жеңіс жеңімпазды жойып жібереді.

Мұндай жағдайда жақын одақтастар (Германия мен Франция), сондай-ақ мейірімді серіктестердің (Ресей) өзіндік көзқарасы болуы тиіс және қажет жағдайда Американы елемесе, ол орынды еді.

Америка өзінің барлық қаржылық және басқа да күштерімен бір елді (яғни Иракты) басып алу арқылы оны бақытқа кенелтіп, гүлдендіре алмады. Бұл әлемдегі ондаған мемлекетті дұрыс ой мен іс-әрекетке әкелуде АҚШ-тың (батыстың да) саяси және құндылықтар жүйесі экспортқа жарамсыз дегенді білдіреді. Яғни, бұл жерде Америкасыз өтіп қана қоймай, қажет болса айналып өту деген сөз.

Егер Ирак авантюрасы болмағанда – қазіргі қаржылық қиындықты айтпағанда, америкалық қоғамның, бүкіл басқару жүйесінің бүгінгідей бүлінуі мен идеологиялық күйреуі болмас па еді? Қалай болғанда да, Ирак мұнда айтарлықтай өзіндік үлесін қосты.

Дрейпердің кітабы бізге ең алдымен америкалық барлаудың деградациясына қатысты кездейсоқ сюжетті көрсетеді. 90-шы жылдардың соңында ЦРУ-дің бірнеше бөлікке бөлінуіне байланысты Билл Клинтон әкімшілігімен арада  проблемалар туындағаны белгілі болды. Бірақ содан кейін 2001 жылдың 11 қыркүйегінде террористік шабуыл болып және сол кездегі ведомство басшысы Джордж Тенет ықпалды жандандыруға үміттенді.

Айтпақшы, ЦРУ-дің 90-жылдардағы сәтсіздіктерінің өзіндік және әртүрлі себептері болды. Бірақ содан кейін күлкілі жағдай орын алды. Атап айтқанда, Таяу Шығыста (бүкіл Ирак тарихының нәтижелері бойынша белгілі болған) ақылды әрі қабілетті мамандардың жетіспеушілігі туындады. Содан кейін Тенеттен болмағанды болдыру талап етілді. Яғни, Ирак жетекшісі Саддам Хусейн 11 қыркүйектегі террорлық шабуылды ұйымдастырған "Аль-Каидамен"* құпия одақтас болғанын және АҚШ-қа қарсы жаппай қырып-жою қаруын дайындап жатқандығын дәлелдеуі керек.

Ал мұндай жағдайда нашар барлау қызметі өзін қалай ұстайды? Жалған деректер жасап, оған сенуді сұрайды. Айтпақшы, "Америкалық сайлауға Ресей араласты" деген ашық айыптауға негізделген жалған деректерді 2003 жылдармен салыстырып қарағанда жағдай әлі де өзгерген жоқ. Жалпылама түрде алғанда ақылды барлау қызметі мемлекет үшін көп ақша үнемдеп, ал ақымақ үлкен проблемалар туғызады.

Бірақ бір ведомствоның сәтсіздікке ұшырауы – мұның өзі ерекшелік. Егер Джордж Буш жеке өзі мен негізгі лауазымдарға тағайындаған адамдар ЦРУ-дан мұндай жалған ақпаратты талап етпегенде, Ирак апаты болмайтын еді. Осылайша, Теннет өзінің кеңсесін Саддамды АҚШ-қа қауіп төндіруші идеясын "халыққа сататын" агенттікке айналдырды. Бірақ оны сол дәуірдің барлық басты кейіпкерлері – қорғаныс министрінің орынбасары Пол Вулфовиц пен оның бастығы Дональд Рамсфелд, вице-президент Дик Чейни және ең алдымен президенттің өзі мәжбүрледі.

Мұны неліктен жасады? Өйткені, олар Американың кедергісіз басшылығы ретінде бүкіл әлемдегі жаһанданудың идеологтары болды. Олар сол бұрынғы лауазымдарында, 90-жылдардың соңында Конгрестің "Иракты азат ету актісін" қабылдауға қол жеткізді. Өздері комиссия құрып, іс жүзінде Ирактан келетін "қауіпті" ЦРУ байқамады деп айыптады (сонымен бірге Иран мен Солтүстік Корея да бар). Ал лаңкес террористер Нью-Йоркке соққы жасаған кезде ел басқарылмайтындай күйге душар болды.

Ал енді Бушқа келер болсақ, кітапта Саддам жай құбыжық еместігі және оны билікте қалдыру мүмкін емес екендігі айтылған.

Дрейпердің сөзіне қарағанда, әкімшілікте Иракта соғыс бастау туралы бір де бір пікірталас болмаған. Әңгіме, тек қана қашан және қалай болатыны туралы өрбіген.

Демек, идеялар алдын-ала іске асқан кезеңде, фактілер де оған сәйкес келуі керек. Олай болмаған жағдайда мемлекеттегі билеуші ​​таптың надандығы мен тозуы орын алады. Президенттер мен премьер-министрлерді немесе патшаларды қандай-да бір жолмен өзгерту мүмкін-ау, ал жалпы ұлтты ауыстыру қиын.

* – Қазақстан мен Ресейде тыйым салынған террористік ұйым.

0
Кілт сөздер:
соғыс, Джордж Буш, АҚШ